ÅPNINGSTIDER

REGNBUEN HELSESENTER TILBYR TRENING PÅ DINE VILKÅR!

Mandag 08:00 - 20:00 Torsdag 08:00 - 20:00

Tirsdag 08:00 - 20:00 Fredag 08:00 - 18:00

Onsdag 06:30 - 20:00 Lørdag 09:00 - 11:00

Søndag : Åpent for egentrening 05:00-22:00

 

Vi har en rekke gode treningstimer med dyktige instruktører, mandag-lørdag mellom 06.30-19.30

Ønsker du trene på egenhånd, har du nå muligheten til å logge deg inn med egen nøkkelbrikke for kun 299 pr mnd!

Det er åpent for egentrening hver dag 05.00-22.00

PRISER

Priser.jpg

Regnbuen treningssenter ønsker velkommen til alle som ønsker å bevege seg.

Alle skal bli sett og vi har en behagelig og avslappet atmosfære. Her skal alle føle seg velkommen. 

Trykk her for mer info om oss

Vår treningssenter består av 2 treningssaler, en i underetasjen og en i 2. etasjen på Regnbuen Helsesenter. I underetasjen finner du også frivekter, sirkeltrening, kettlebells, utstyr for balansetrening og annet utstyr for egentrening m.m.  

Hvis du trenger treningsveiledning eller liknende er det fint om sender oss en e-post til treningsveileder@regnbuen.nhn.no så kan vi avtale tid.

Regnbuen Treningssenter - Et fint sted å være den du er! 

 

Bruk våre flinke personlige trenere om du vil ha personlig oppfølging på din trenings utvikling

 

MRL(Mage rumpe lår)

Dette er en styrketime hvor fokus er på mage, rumpe og lår. Instruktør forklarer nøye teknikk i øvelsene. Her jobber du mye med strikk (mini-bands) og kroppsvekt. Timen kjøres i treningssal i underetasje.

Sterk

Her fokuseres det på funksjonell styrketrening i form av stasjonstrening og samarbeidsøvelser.
Timen kjøres i treningssal – underetasje og i 2. etasje.

46800965_1595774237190068_2540934490906165248_n.jpg

Sirkel

Sirkel-timene våre er blant de mest populære og her kan du selv styre intensiteten. Vi jobber på ulike apparater og step-kasse slik at vi både trener enkel styrketrening og kondisjon. Her får man utfordret i tillegg ballanse og koordinasjon.
Timen kjøres i treningssal – underetasje.

Myk start

Dette er en time for deg som vil komme i gang med trening etter et lengre opphold. Timene holdes av våre erfarne instruktører som legger vekt på enkle styrke- og balanseøvelser. Motivasjon og mestringsfølelse er stikkord for denne timen.
Timen kjøres i treningssal – underetasje.

 

Yoga

Yoga er helhetlig og ved bruk av fysiske stillinger/øvelser, puste-teknikker, dybdeavspenning og meditasjon, styrker kropp og sinn på en balansert og naturlig måte.

Restorative Yoga - Passer for absolutt alle. Meditativ form av yoga som handler om å slappe av og hente seg inn igjen både mentalt og fysisk.

HIIT - Yoga - Passer for deg som har gjort litt yoga før og ønsker og få en høy intensiv treningsøkt basert på yoga-posisjoner.

Virya Yoga 1-2 - Passer for deg som har gjort litt yoga tidligere. 

Rolig Yoga med stol / Yoga for stive kropper - er yoga som passer for alle. Basert på Virya Yoga.

Move it

Morsom, zumba-inspirert time med bevegelse og dans til musikk. 

Mensendieck

Mensendieck er et pedagogisk øvelses-system som passer for deg som ønsker å lære, forstå og bli kjent med egen kropp.

Læringen bidrar til å forstå kroppens reaksjoner og hvordan du selv kan ta ansvar for egen helse. I timene legges det vekt på samspillet mellom hode og kropp, tilstedeværelse, pust og veksling mellom spenning og avspenning.

Mensendieckgymnastikk bidrar til å bedre kroppsbevisstheten og gir deg et godt grunnlag for å ivareta kroppen i hverdagen og i annen trening.

Det gis individuell veiledning i gruppen. Øvelsene tilpasses dine behov og toleranse for bevegelse og belastning.

Instruktør er fysioterapeut som er utdannet ved Mensendieckutdanningen ved Oslo MET.
Timen kjøres i treningssal i 2 etasje. 

BOSU

BOSU står for ”both sides up” som er en måte å forklare hvordan BOSU kan brukes.
Formet som en halv ball, er den ene siden til BOSU formet som en kuppel og den andre siden en hard plattform som du kan stå på. Den kan brukes for å styrke ledd, forebygge og opptrening av skader og gi variasjon i hvilket som helst treningsprogram.

BOSU ballen gjør at du stimulerer flere muskler i hver bevegelse slik at treningseffekten økes. Dette er utrolig god trening for balansen!
Timen passer for alle og vanskelighetsgraden kan alltids økes slik at man kjenner progresjon. Timen kjøres i treningssal i 2. etasje. 

 

Slyngetrening

Slynge trening er en tøff treningstime hvor balanse, koordinasjon og kjerne muskulatur virkelig får prøvd seg! Her trener vi støttemuskler for hele kroppen.

Timen kjøres nede i treningssalen.

HIIT

HIT står for høy intensitet treningog er en relativt kort, men svært intensiv økt. Denne form for trening har vist seg å være den mest effektive formen for trening. Du trener utholdenhet samtidig som du styrker og bevarer muskulatur. Vi jobber i korte intervaller med ulike øvelser der vi hovedsakelig bruker egen kroppsvekt. Timen er relativt tøff og du må tåle litt blodsmak i munnen! 
Timen kjøres i treningssal - underetasje. 

Kjernesunn

I denne timen arbeider vi med å styrke kjerne-muskulatur i mage og rygg. Mange glemmer hvor viktig det er å trene ryggmusklene og dette kan føre til dårlig kroppsholdning og ryggplager. En sterk kjerne vil gi deg bedre balanse og flottere kroppsholdning. Timen passer for alle og instruktør gir gode variasjoner slik at alle skal få utbytte og bli sterkere.
I timen fokuseres det også på bevegelighetstrening og mobilitet i leddene.
Timen kjøres i treningssal i 2 etasje.

X-FIT

Dette timen er “aldri” lik, her forandres opplegget hver uke.

Fellesnevner for denne treningsformen er funksjonell styrke og bevegelse. Vi trener ofte i lag som konkurrerer, mot eller med hverandre. Denne timen er det en fordel at du har trent litt før, da det er en en av senterets tøffeste timer. Treningen utføres nede i underetasjen.